2014-04-02

Garn och te

När jag var uttråkad och kände för något roligt anmälde jag mig till Stickameras utbyte av te och garn, som heter inget annat än "Garn och te". Man får fylla i ett litet formulär och skicka till den som håller i't och sen får man adress och ett likadant ifyllt formulär till en person som man själv ska skicka ett paket till. Minst 100 gram garn och 100 gram te och så ska det vara värt ca 160-170 kr. Samma dag som jag postade paketet som jag hade fixat, fick jag mitt egna. Det roliga är att jag fick ungefär samma tesmak som jag själv skickade. Och visst skickar jag bara tesmaker jag själv skulle gilla. Garnet jag fick var ett rostrött lingarn. Har aldrig stickat med lingarn tidigare så det var roligt att få något nytt. Fick tipset att sticka någon somrig tröja ungefär och varför inte.


Tack för paketet, om du som skickade det till mig, läser detta.

1 kommentar:

Esmeralda Steén sa...

Vilken rolig idé! Låter spännande med lingarn, jag tycker mycket om de kläder jag har i lin:-)