2014-06-23

Jag ska sticka!

Okej, nu får det vara slut på stickpausandet. Det är dags att börja på något nytt. Sedan oktober 2013 har jag hållit på med den där sabla koftan till min kära fästman som aldrig verkar få ett slut. Den råkade bli för smal så just nu stickar jag (eller borde) på kilar för att få den åtminstone lite bredare. Det är i alla fall så pass tråkigt att jag inte har stickat på väldigt länge. Det ska det bli ändring på nu.

Projektet jag ska påbörja är en bebiskofta som jag hittat inspirationen till från den här koftan:

Bilden har jag lånat från Underbara Clara, det är hennes son om någon undrade.


Drops hade en beskrivning på något liknande men med helt fåniga färger. Det går ju att bortse från. Det jobbiga när jag letar beskrivningar förtrollas jag av snygga modeller (eller i det här fallet: söta bebisar) eller snygga färgkombinationer, men det har jag inte gjort i det här fallet. Alltså barnet är ju gulligt men ja... ni fattar.

Bilden har jag lånat från Drops hemsida.

Koftan ska stickas i Drops Alpaca, mest eftersom jag hade två fina passande färger hemma av det garnet och jag tror att en bebis gillar mjukheten. Här har jag naturligtvis inte alls tänkt på tvättråd eftersom den måste handtvättas. Det är det ju fler plagg som behöver göra.



Det blir blå muddar och röda och vita ränder men jag har inte alls bestämt mig för hur det blir med prickar och så vidare. Jag måste sticka mer med rött än vitt eftersom det helt enkelt finns mer rött (jo, jag kan köpa ett vitt nystan till men det är inte lika sportsligt som att hushålla med det som finns). Kanske kommer den att påminna om en annan tröja jag har stickat.




2 kommentarer:

Linda sa...

Jag tycker absolut du ska slå till nästa gång du hittar väskhandtag på loppis - det var inte svårt och mest roligt att sticka en väska. (Sen behöver du ju inte göra som jag och vänta ett par år med monteringen...) :) Lycka till med bebiskoftstickningen! Barnkläder är typ det roligaste att sticka, mest för att de är så små och söta.

Lilo sa...

Gulligt med babykofta. =) Borde verkligen använda garnförrådet jag med, får skärpa mig på det. ;)