2014-07-13

Ett glas vinbärssaft


Vinbären är skördade och det hade ju varit mycket om jag inte skulle använt dem till att göra saft, men nu gjorde jag saft.


Jag blandade svarta och röda vinbär för det har jag för mig att min far gjorde och jag måste göra som honom. Alla recept är annars med antingen röda eller svarta. Jag gjorde på ett ungefär efter det här receptet och resultatet blev väldigt surt. Nu använder jag alltid råsocker när jag gör något med socker men det borde inte ha någon betydelse. Dessutom har jag ingen sån där grej som saften ska rinna igenom utan använde faktiskt en sil. Förr har jag använt en diskhandduk och klädnypor men den här gången rann ingenting igenom. Kanske för att jag hade för lite vatten från början. Ja, hur den än var så blev det kanske inte perfekt men det ser i alla fall lite läskande ut.


Inga kommentarer: