2014-08-11

Slutet av sommaren

Vemod, vemod. Slutet av sommarlovet är alltid värre än första dagen på jobbet. Nu är det slutet av sommarlovet. "Alla andra" har börjat jobba och regnet smattrar mot rutorna. Och mina sommarlov har nästan alltid avslutats med att vara väldigt många människor på en trång yta som äter ihjäl sig och sover alldeles för många på en lite för liten plats. Och så poff är man helt ensam. Det är kanske ett rätt så dumt sätt att avrunda sommaren på. Med tanke på chocken som kommer efter alltså.

Igår när jag åkte (ensam) från Mjölby åkte jag en runda och hämtade upp två grejer jag fått ärva. Från Esters föräldrar tiggde jag till mig en röd krusbärsbuske. Den har varit med ett tag så den ska nog ge mycket bär nästa år... hoppas jag. Åtminstone är detta den största krusbärsbusken i trädgården numera.


Min syster har haft min mors gamla barnvagn i sitt uthus i fjorton år. Nu får den stå i köket. Nej, den ska inte användas som barnvagn utan mer som en vagga. Tyvärr hade råttorna kalasat på allt det mjuka så det måste jag sy nytt. Oh, vad jag kommer att göra det jättesnart om jag känner mig själv rätt.


Inga kommentarer: