2014-09-16

Tomatpajen


Titta vilken fin handgjord korg jag fått av mina föräldrar... eller just den korgen kanske var till min fästman (jag fick en ännu större). Den är perfekt när jag ska gå ut och plocka frukt och grönsaker i trädgården. Den har liksom ett handtag. Här har jag plockat ett kilo tomater.


Egentligen var det som prydnad mellan stenar jag planterade ut en massa timjanplantor förra hösten, men det går ju att äta den här prydnaden. Och det är ju bra när det växer som ogräs.


Så vad gjorde jag med min timjan och mina tomater. En tomatpaj! Inspirerad av Tomatens hus gjorde jag en lite annorlunda version. Pajskal, en sås på det och sedan bara tomater ovanpå. Ja, en lite enklare beskrivning av ett recept som var ganska långt och en paj som tog lång tid att göra.


1 kommentar:

Ester sa...

Det ser verkligen supergott ut! :)