2014-10-13

Rhubarbs


Jag sörjer en aning att det inte finns äpplen i överflöd i år, att det inte går att slänga ihop en äppelkaka lite titt som tätt. Två äppelträd men ändå har jag bara gjort en enda äppelkaka i år. Försöker att inte gråta över spilld mjölk. Jag är lite äppelfreak. Kanske för att jag växte upp i en trädgård med åtta äppelträd. Okej, ett kanske sågades ner någon gång ganska snart men ändå. Det var äpplen i överflöd. Äpplen var gratis och det var mer än gärna man fick äta dem i massor. Så var det förra året här också. Men okej, jag ska sluta låta som att jag sålt smöret och tappat pengarna. I helgen skördade jag istället rabarber och gjorde en rabarberpaj. Det är ju inte fy skam i oktober.

Jag kan varmt tipsa om Oatlys vaniljsås som är vegansk och supergod (efter att ha använt två mejeriordspråk i samma stycke behövde jag bryta av med lite antimejeriprodukter).

Inga kommentarer: