2014-11-25

Knappar


Jag har bara en enda sak kvar att göra på koftan med renarna och det är att sy dit knapparna. Jag har fått en påse med knappar men varför syr jag inte i dem? Jo, för att jag tycker att knappar är bland det värsta som finns. Bara att se den här bilden gör mig smått illamående. Olika knappar hamnar olika på en skala av hur äckliga de är. De här knapparna hamnar ganska högt upp om högt upp innebär äckligast.

Det här har jag skrivit om tidigare. Kallas kanske knappfobi. Jag har haft det så länge jag kan minnas och det är inte så pass allvarligt att andra i min närhet skulle må bättre om jag blev av med den. Själv skulle jag säkert ha det lite lättare, men jag har alltid känt ett motstånd till att göra mig av med den här fobin. Det vore på något sätt äckligt att börja gilla knappar. Det är jättestört att ha den här inställningen till knappar och jag skulle gärna ta reda på varifrån det kommer, eller skulle jag vilja det? 

1 kommentar:

Malin sa...

Haha! Jag tycker verkligen det är jättetråkigt att sy i knappar. Men gillar liksom tanken på att ha en stor och brokig knappsamling att välja ifrån! Och tycker det finns väldigt mycket fina knappar...

Vad mycket snygga bebisgrejer du har stickat förresten! Inspirerande. Vad roligt att ha en sån liten (snart) att sticka åt.