2014-11-15

Mösspsykopaten

Många sömnlösa nätter gör det här med mig: Jag vet inte vad jag ska sticka så jag stickar samma saker om och om igen. En till mössa. Nu får det faktiskt vara slut på att sticka mössor ett tag framöver. Tänk om barnet som ska få alla mössor inte gillar att ha en alpacka på huvudet.



Självklart har jag börjat på matchande raggsockar till. Tycker att mönstret blev så himla puttinuttigulligt. Det blir säkert ett par vantar också. Försöker göra lite större storlek, får se hur det går. Tur att barn växer...


Återigen är det DROPS Alpaca och DROPS mössa-beskrivning och sockorna är bara taget från grundbeskrivningen från detta "set".

3 kommentarer:

annasaviga sa...

De blir i alla fall vansinnigt söta, dina mössor. Små barn behöver ju många mössor, dels så är det ju kul med variation och dels så blir det ju en del kräks och dregel.

Älskar att köpa garn på nätet, det är så lättöverskådligt på alla sätt. Enda negativa är ju att man inte kan känna och klämma, men köper man från de stora märkena så brukar man ju ha koll ändå. Med småbarn försvinner ju en del av den egna friheten och då är det ovärderligt att kunna shoppa garn i lugn och ro 22:30 en tisdagskväll.

Petra sa...

Känner igen mig, men för mig slutar det med sydda klänningar... Sypsykopaten...

Jag tror att babyn i fråga kommer kräva nya mössor var och varannan dag. 😃

Blenda sa...

Mössan är himla fin i alla fall, och grått och vitt är riktigt snyggt! Jag är också så där, att jag gör samma sak igen när jag inte vet vad jag vill göra härnäst. Och då kan det alltså vara så att jag har 3-4 saker jag vill göra, men jag kan inte bestämma vilken jag vill göra först... Och då blir det oftast virkade vantar istället!

"Sanddynsflätor", tror jag såg att någon kallade dem det, fast vet inte om de egentligen heter det. Men så vitt jag förstår, så är det som vanliga flätor, fast man gör vanliga varv emellan bara. Halstuben jag gör nu, hittade jag här;
http://snorkaknits.blogspot.se/2010/12/glucksburg-cowl.html

Busenkelt, och väldigt effektfullt, tycker jag! :-)