2014-11-04

Mysteriet med räven

De fem mest lästa inlägg sedan jag startade den här bloggen:


1. Fyra tips6 juli 2013

2. wallinskaya.com will expire16 mars 2012


4. Stickad räv på tröjan6 december 2012

5. Nyckelband31 maj 2011

Jag gjorde fet stil på inlägget om rävtröjan. Nu borde jag kanske skämmas men jag bjuder på följande avslöjande. Nej, det har inte blivit en rävtröja, men eftersom jag var så kaxig då kanske det vore något att ta upp. Med tanke på gårdagens inlägg om pågående projekt som jag skulle behöva avsluta känns det extra bra att idag berätta vad jag vill göra mer. Det är som att ha nått disciplingränsen och märkt att det inte spelar någon roll att bara skita i allt och vara helt odisciplinerad i skapandet.

Hur långt har jag kommit egentligen? Det måste jag ju ta reda på och berätta för er, för i skrivande stund har jag ingen aning så nu pausar jag i skrivandet och återkommer (ni kommer inte att märka att jag är borta).

Sådär. Efter en stunds detektivarbete har jag nu listat ut att jag har ritat den här bilden som modell på en räv.


Listig som en räv hittade jag en arbetsbild på den här som jag kallade något i stil med att jag hade ritat pixlarna på räven. Sen började det hopplösa letandet efter det rutade papper där jag ritat in räven, men förgäves. Jag måste ha gett upp och insett att det skulle bli jobbigt att sticka med tre färger eller något åt det hållet. Nu sitter jag här med en fin räv men vet inte hur jag ska göra med framtida rävtröjor. Kanske lika bäst att satsa på många smårävar istället för en enda stor. Snyft.

Däremot hittade jag rutade mönster på allt möjligt som jag stickat tidigare. Dinosaurier, körsbär, fåglar på telefontråd, renar, stort C och stor 8. 

Inga kommentarer: