2014-11-16

Sybubblan

Jag slutade jobba för en vecka sen så nu lever jag i en bubbla där jag kan viga en hel dag åt skapande eller en hel dag åt att bara ligga och slappa. Förra veckan passade jag på att åka in till stan på mitt SL-kort som gick ut sen. Jag råkade hamna i rusningstrafik båda dagarna som jag gjorde dessa utflykter. Det var en terror för människor som reser i rusningstrafik tänker bara på sig själva och inte på stackars mig som kanske skulle överleva resan lite bättre om jag slapp stå utan att ens hålla mig i. Men det gick ju bra ändå, fast det var skönt att tänka att det var sista gången jag åkte pendeltåg som gravid. Nu ska jag hålla mig till bil om jag ska iväg någonstans. Hur som helst. Det var egentligen inte det jag skulle skriva om nu, utan skapandet som jag ägnat mig åt. Borde ägna lite mer tid åt att städa också. Mitt pysselrum är väldigt rörigt. Allt har inte en plats och det är väldigt dumt.


Här syr jag på ett skydd som ska vara runt kanten i min mammas gamla barnvagn, som står i köket. Den ska inte användas utomhus men det är väldigt bra att det är stora hjul på den för då kan den åka runt på hela nedervåningen.


Jag som försöker tänka miljösmart, ekonomiskt och giftfritt för barnet hittade en handduk som säkert inte använts på jättelänge. Den blev flera mindre handdukar och trasor istället. Har spanat in en till handduk som kanske får gå samma öde till mötes snart.


Inga kommentarer: