2015-04-18

Växtriket inomhus


Efter att ha skolat om alla överlevande tomatplantor står det nu tjugo frodiga plantor i lilla växthuset. De minsta får stå i snapsglas.


Jag inbillar mig att det extra ljus de får har gett dem starkare stam men jag kan hallucinera.


Purjolökarna får också stå i snapsglas.


Squashen växer oroväckande snabbt.


Tagetes trodde jag att sniglar skydde men det var tvärtom. 


Basilika minns jag som en skog förra året. Hoppas på samma i år. Det passar att slänga på många maträtter.


Gurka! Första året med gurka. Spääääännande!

3 kommentarer:

Helga sa...

Åh vad gott! Jag var på Plantagen igår och köpte mig en stooor rosmarinsplanta. Den ser ut som ett träd och jag hoppas att den ska hänga med tills jag hunnit äta upp hela :P

syster Emma sa...

Mina fönsterbrädor är också fulla. Och melonen satte jag nog för tidigt...så jag hoppas på finfint vårväder snart så de kan börja flytta ut.

sandralinnea sa...

Jag tror det är rådjuren som inte gillar tagetes, men jag kan minnas fel. Hoppas det finns något sniglarna inte gillar iaf. Vore ju trist om de skulle äta upp allt du odlar.