2015-09-30

Tunnelbanestickning


Det är jättebra att dokumentera sitt skapande i en blogg. Nu när jag inte hittade beskrivningen (i pappersform) på raggsockarna jag tänkt börja på, kom jag på att jag säkert lagt upp en länk i bloggen. Innan jag börjar leta efter det kunde jag bjussa på en bild på det projekt jag jobbar på hårdast just nu. Att ha en bebis och samtidigt hitta tid att sticka är ju en sport i sig. Nu när jag börjat åka tunnelbana fyra gånger i veckan, tur och retur till jobbet två dagar, har jag lyckats sticka en hel del. Tyvärr blev det svårare att hinna med ett helt varv på den resan när det blev längre varv, så jag måste skaffa mig ett tunnelbaneprojekt. Det får bli ett par små matchande raggsockar till bebisen som inte ger mig tid att sticka till honom. Och jag förstår honom. Det är inte ett dugg roligt att umgås med en mamma som är helt inne i sitt stickande.

2 kommentarer:

Helga sa...

Wow vilken fin tröja!

annasaviga sa...

Det blir ju helt klart mindre tid till stickat när man har en liten hemma, men ha tålamod, det blir bättre ;)

Jag började pendla till jobbet när min yngsta var 1 år och det var helt underbart med all tid jag fick för mig själv och min stickning.