2016-06-13

Bladlöss och grönt

Idag har jag testat att plocka bort bladlöss genom att skrapa med pincett på rosenknoppar och andra tillväxtpunkter på rosorna. Sedan sprayade jag med såpavatten. Allt enligt vad jag läste någonstans... Ska bli intressant att se om det funkar. Bladlöss är så himla invasiva.


På bilden ovan: Bladlöss på Penny Lane. Förra årets lilla rosimpulsköp. 


På bilden nedan: Honungsros som vuxit som bara den efter ett skott från min far.


Nu börjar jag tröttna på att bara lägga upp en massa gröna bilder på sådant som komma ska, men jag visar några fler gröna bilder.


Det verkar bli ett krusbärsår i år. Har aldrig fått så mycket krusbär så jag har mest ätit dem som de är men i år kanske det blir något mer. Vi får se.


Och den första lilla tomaten är på gång. Hoppas i år blir ett bättre tomatår än förra året. Jag har rekordmånga plantor i jorden så det borde ju bli ett litet uppehåll i vår annars så ansträngda tomatbudget.

Med lite tur blir det ett inlägg och stickning redan imorgon. Det beror på en viss liten fotomodell.

Inga kommentarer: